neděle 25. dubna 2010

Zalétáno




Takže pro všechny příznivce RC letu též něco z kniplu nováčka v tomto modeálřském odvětví !
Začnu pěkně popořádku. V sobotu odpoledne jsem si v přenádherném leteckomodelářském kutlochu (http://www.hangar1.cz/) na letišti v Letňanech vyzvedl mého zbrusu nového a seřízeného EasyGlidera Pro, pro představu o klientském servisu - pan majiteloprodavač zavřel na půl hodiny krám a šel mi mého nového miláčka předvést v akci, takže vím, že i ten můj kousek dá let na zádech nebo kopaný výkrut v pohodě.
Zákazníkům, kteří se mu mezitím začali producírovat po krámu, protože tu mříž jen tak přivřel, tak dal takovou výchovnou lekci o tom, zda-li zkoušet nebo nezkoušet jsou-li mříže opravdu zavřený, že radši sami odešli s tím, že už nikdy nepřijdou. To ale šéfik obchodu komentoval slovy, že je to dobře, protože my před sebou máme ještě teoretickou část předávání produktu. Hned mi taky podal papír a tužku se slovy "tááák si pište:" a spustil co a jak mi na rádiu a v éru nastavil a na co můžu první sezónu šahat a na co ne. Hlavně si ale mám odmontovat vrtulové listy a nejdřív si to tak 50-krát hodit jenom z ruky.
Takže abych to neprodlužoval, v neděli večer, pěkně za bezvětří, jak mi šéfik nakázal, jsem vyrazil na pole u nás na Barrandově. Vrtulový listy jsem odmontoval, párkát to poházel, víceméně úspěšně s tím přistál a ty listy jsem zase namontoval. Pánové, ten pocit, když si levou rukou držíte rádio, pravou éro nad hlavou a přemýšlíte, jestli (už na to) máte nebo ne, to je prostě paráda :)! Takže jsem ho poslal do kluzu srovnal horizont křidýlkama a plyn pěkně do plnejch. To mi samozřejmě připravilo další zkoušku dospělosti v podobě nutnosti reagovat na naprosto neočekávané pohyby stroje při tepové frekvenci asi tak 200. Nicméně jsem dokázal mírně nabrat výšku, křečovitým škubem celého těla nějak vypnout plyn a pak poměrně hladce přistát. Takových motorových skoků jsem po nedělním západu slunce absolvoval asi tak ještě 5 a rozhodl se, že už pro dnešek stačilo. V nejlepším přestat. Než jsem ale přešel pole zpátky k silnici, tak mě napadlo, že bych mohl ještě jeden let dát. To jsem taky udělal a zakončil ho symbolickou TEČKOU do pole. Ano, byla to tečka čumákem kolmo do země a i v šeru Barrandovského večera jsem viděl jak se můj miláček odrazil po té téčce zpátky do vzduchu jak baskeťácký míč. Místo dopadu však při bližším ohledání odhalilo naštěstí jen odhozený kryt kabiny (pilot se včas katapultoval), jedno polo-odlepené servo a podivným způsobem posunutou baterku. UFF... CHVÁLA ELAPORU!
Takže abych to uzavřel střízlivým zhodnocením výsledku ankety, pravdu měli Ti co říkali tak 10 - 15 minut, nicméně stroj je stále v letuschopném stavu a já pomalu přemýšílím kdy asi tak na tom budu psychicky tak dobře, abych to zkusil znovu:). Jo, a chválím ty, kteří dočetli až sem, pro auta je Vás škoda :)). Letu zdar !

3 komentáře:

  1. Odteď jsi Etienne Leroux. Závidím a obdivuju dosavadní výsledky. Už se těším, až se u vás na poli sejdeme..

    OdpovědětVymazat
  2. Hele kluci já viděl libovou helikoptéru :-) asi se mi neubrání ...

    OdpovědětVymazat
  3. Zlesi, seš král tohohle blogu...to myslim smrtelně vážně...a nevážně: na rozdíl od nás autařů bouráš ve 3D, takže i škody budou nejspíš 3 mocninou ceny stroje :-) výbornej příběh.

    OdpovědětVymazat